Olen ollut kohta puolitoista viikkoa ottamatta pisaraakaan alkoholia eli olenko minä alkoholisti? eikä se tarkoita sitä ettei sitä mahdollisuutta olisi ollut, viimeksi eilen pyydettiin kaljalle.

Masennuslääkkeet toimii (tai siis vielä Champix) erittäin hyvin, pystyn olemaan suht iloinen vaikka ikävöinkin X:ää ja etenkin saan asioita hoidettua. Joku aika sitten oli vielä niin etten vaan päässyt kotoa liikkeellä millään vaikka olisi ollut miten pakollisia asioita hoidettavana. Asuntoasiakin pikkuhiljaa selviämässä ja tän hetkisen tiedon mukaan saan tässä nykyisessä jatkaa asumista. Mieluummin olisin kyllä X:n kans muuttanut siihen yhteiseen tästä pois koska tää ei todellakaan ole kovin kiva paikka asua, ainoa hyvä puoli on se että on lähellä keskustaa koska ei ole autoa millä kulkea. Kaverini tuossa tänään viimeksi puhelimessa sanoi "kyllä se jätti sut oikeasti niin huonoon tilanteeseen ettei noin vaan voi tehdä. Ja ei suhteesta lähdetä jos kuukausi on mennyt huonommin, se on sitten eri asia jos puoli vuotta on mennyt huonosti." Olen vähän samoilla linjoilla, hän tiesi että minäkin olen sanonut asuntoni irti ja myös sen miten vaikea minun on löytää uutta asuntoa. Ei munkaan mielestä toiselle ihmiselle pitäisi noin tehdä mitä hän teki, olla hetkeä aiemmin muuttamassa yhteen ja pari päivää myöhemmin sanoa että haluaa erota. Ja myös siinä kaverini on oikeassa että jos kuukausi on mennyt huonommin niin ei se kuvaa koko suhdetta. Kausiahan tulee ja menee parisuhteessakin niin kun hän itsekkin on sanonut omista kausistaan, välillä kaipaa enemmän toisen huomiota ja välillä vähemmän.

Kävin eilen piipahtamassa Kuopiossa kattelemassa vähän entistä kotikaupunkia ja samalla näin yhden hyvän kaverini jota en ole nähnyt pitkään aikaan kunnolla, keväällä nähtiin pikaisesti mutta kunnon näkemisestä on reilu kaksi vuotta. Oli mukava käydä Kuopiossa ja katsella vähän muuttuneita paikkoja mutta ei se kaupunki kyllä enää mitään tunteita herättänyt. Harmi kun en ehtinyt eikä ollut tilaisuutta käydä samalla äidin, ukin ja mummon yhteisellä haudalla.

X pitää edelleen hiljaiseloa minun suuntaani, ainoastaan postejaan kyselee jotka tänne mun luo tulee. Olen saanut tänne kivoja kommentteja ja hyviä vinkkejäkin mutta valitettavasti minä en pysty itse kovinkaan montaa teidän antamista vinkeistä toteuttamaan koska ne tuntuvat enemmänkin olevan X:lle suunnattuja ja en nyt rupea hänelle viestittelemään teidän kommentteja. Jotta nyt kenenkään ei tarvitse enenpää asiasta jauhaa niin, kyllä minä olisin asiat valmis sopimaan ja ottamaan hänet takaisin tietyin ehdoin eli en ihan nöyrry siihen että vika olisi ollut vain ja ainoastaan minussa. Ja edelleen haluaisin että menisimme perheasiainneuvottelukeskukseen puhumaan yhdessä, päädyttiin sitten sen jälkeen palaamaan yhteen tai yhdessä että ei tästä mitään tule. Hän on tosiaan sanonut ettei siinä ole mitään järkeä kun ei rakasta enää minua, minun mielestä siinä taas on järkeä sen takia että jos tälläisiä asioita ei käydä läpi ja sovita niin se vaikuttaa jatkossa elämään eli jos ei sitten oman itsensä takia niin suostuisi edes minun takiani. Eli näistä nyt ei kennenkään tarvitse jatkossa varmaan kommentoida koska ovat käsiteltyjä ja selviä asioita.

En nyt muista kuka mutta joku heitti tuolla hyvän kommentin juurikin siitä etteikö voitaisi asua tässä mun asunnossa pari kuukautta koska hänen tavaransa on jo kuitenkin täällä ja katsoa miten sujuu. Mun mielestä toi on tosiaan loistava idea mutta niin kuin monet muutkin asiat tässä näin ei ole vaan minusta kiinni. Minun on kovin huono tehdä yhtään mitään jos toinen ei ole suostuvainen minkäänlaisiin myönnytyksiin eikä edelleenkään näe sitä tosiasiaa etten minä ollut oma itseni tuossa viimeisen kuukauden aikana vaan olin se oma itseni silloin heinä-elokuussa ja kuin myös ei näe sitä tosiasiaa ettei hänkään ollut syyskuussa oma itsensä. Nyt maanantaina kun näin hänet siellä lääkärissä näin hänessä taas sitä omaa itseään, vielä viime viikolla kun kävi minulle oven avaamassa sillon kun unohdin avaimeni sisälle hän oli aivan jotain muuta ja siksi olinkin kovin huolissani asioista.